۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶

در مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

«جلال آفاقی» دادستان اردبیل شد

«جلال آفاقی» دادستان اردبیل شد

اردبیل- آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اردبیل برگزار و «جلال آفاقی» به عنوان دادستان جدید اردبیل معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که پیش از ظهر سه شنبه در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، با قدردانی از زحمات چهار ساله «سید عبدالله طباطبایی»، «جلال آفاقی» دادستان جدید عمومی و انقلاب اردبیل منصوب و فعالیت خود را آغاز کرد.

در این مراسم دادستان عمومی و انقلاب اردبیل اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا در کنار برقراری عدالت و تأمین امنیت در جامعه، حقوق مردم را پاس بداریم.

جلال آفاقی تصریح کرد: با هم افزایی دستگاه‌های مختلف، قانون گرایی را اولویت اول خود قرار می‌دهیم و سعی خواهیم کرد تا با ارائه خدمات صادقانه به مردم، زمینه افزایش اعتماد عمومی را نیز به وجود آوریم.

وی گفت: در ۲ محور درون و برون سازمانی دادستانی فعالیت خواهد کرد که در حوزه درون سازمانی اجرای دقیق سند تحول قضائی و ارتقای امنیت و سلامت کارکنان و برخورد با متخلفان جز رویکردهای اصلی است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: در صیانت از حقوق عامه و بیت المال نیز در ابعاد مختلف کوتاهی نخواهیم کرد و سعی ما بر این خواهد بود تا با حساسیت بیشتر جلوی فساد و ناهنجاری‌های اجتماعی و برخی تخلفات اداری گرفته شود.

آفاقی حمایت از سرمایه گذاران مشروع و کارآفرینان در حوزه دانش بنیان را از دیگر رویکردهای دادستان عمومی اعلام کرد و ادامه داد: با تمرکز بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان در حفظ حقوق زنان و کودکان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مطالبه گری اصلی ترین برنامه و محور کاری ما است تا در این حوزه پاسخگوی خواسته‌ها و مطالبات مردم باشیم و اقامه عدل را در کنار ارتباط و تعامل بیشتر با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف مد نظر قرار می‌دهیم.

آفاقی اضافه کرد: با ترک فعل‌ها و تعارض‌ها برخورد جدی شده و در حوزه پیشگیری نیز از ظرفیت رسانه‌ها استفاده خواهیم کرد.

در این مراسم دادستان عمومی و انقلاب سابق اردبیل نیز به ۱۰ سال حضور خود در استان مرزی اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت سعی کردیم تا در فصول مختلف و شرایط خاص زمینه اعتلا و ارتقای امنیت عمومی را فراهم کنیم.

سید عبدالله طباطبایی وجود ۳۷۰ کیلومتر مرز را با کشور آذربایجان و واقع شدن در حاشیه رودخانه ارس را به عنوان یک مزیت و گاه تهدید عنوان کرد و گفت: در مناطق مرزی بیشترین مشکلات ما محرومیت این مناطق و معیشت پایین مردم است که ضروری است مجموعه اجرایی و قضائی در این زمینه تدبیری بیندیشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سیل اخیر که نمودی از محرومیت‌ها را به نمایش گذاشت نمایشی از کمبود زیرساخت‌ها در این مناطق بود که مسئولان باید کار و تلاش خود را در عمران و آبادانی این مناطق بیشتر کنند.

دادستان عمومی و انقلاب سابق اردبیل تصریح کرد: بنده انتظار دارم تا در حل مشکلات این استان مسئولان نظارت ویژه ای داشته باشند و دادستان کشور نیز به عنوان مدعی العموم ملی پیگیر حل این مشکلات و نارسایی‌ها باشد.

طباطبایی افزود: ما برای حل مشکلات این استان در کنار تلاش مسئولان، نیاز به توجه ملی داریم تا گره گشایی از نارسایی‌های استان را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم حکم دادستان عمومی و انقلاب جدید اردبیل صادر و «سید عبدالله طباطبایی» نیز به عنوان معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران منصوب و معرفی شد.

کد خبر 5815339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha